Les marques > SG9665GC
Quelle marque de carte microSD pour cette dashcam ?
camcam:
It does not work.
J'ai ce message :
"Failed to set volume label
GetLastError()=1005
camcam:
Bon, je suis allé à la Fnac pour demander de vérifier ma carte, si on pouvait la formater avec un appareil photo qui accepte ce type de carte mémoire
Le vendeur a utilisé un Canon EOS D70. IMPOSSIBLE DE FORMATER :mad:
Le vendeur pense que la carte est défectueuse.
Edit :
http://www.fnac.com/Pack-Fnac-Reflex-Canon-EOS-70D-WiFi-integre-EF-S-18-135-mm-f-3-5-5-6-IS-STM-Fourre-tout-Carte-SDHC-8-Go/a9008753/w-4
Si on ne peut pas formater avec ça à 1300€ ?
Même si la carte serait formatable avec SG9665GC mise à jour, je ne vois pas l'intérêt d'avoir une carte que l'on ne peut formater avec d'autres produits.
Si c'est la carte défectueuse qui m'a posé ces problèmes, là je n'ai pas eu de chance.
niko:
I assume small error may be caused when you tried to format inside unit which has older firmware, but nothing to be worried, this can be easily fixed.
Please update SG9665GC to latest firmware, then you will be able to format memory card inside unit.
How to update step by step instructions are in the text file of the firmware update, or you can rely on the SG9665GM video:
• Extract the firmware file
•
• Delete any files from the memory card
•
• Copy the firmware bin file to the empty memory card
•
• Insert the card to camera
•
• Connect to constant USB power source, do not disconnect power at any time during update process
•
• Camera will power on, screen will remain blank while updating
•
• Once update has finished camera will startup as per normal
•
• Stop any active recording
•
• Enter settings menu and format the memory card
•
• Enter settings menu and reset default settings
•
• Any personalised settings will need to be re-entered
•
• Process is complete
After you update to latest firmware, insert 64Gb into memory card slot, you will see "card full", this is normal, wait until this message goes away, enter into menu settings and format memory card.
Latest few tests showing it can format even with 200Gb MicroSD which gives you nearly 27 hours of recording.
Let me know hos it goes.
camcam:
Bonsoir,
J'ai fait la mise à jour comme indiqué dans la vidéo.
J'ai maintenant bien la version : SG20160125.V1
Mais le formatage a encore échoué.
Les messages sont :
"Erreur carte",
et c'est nouveau "Carte complètement" (qui ne veut rien dire, carte complètement quoi?)
Donc là je pense que j'ai tout essayé et la carte ne marche toujours pas.
NB :
Dans la vidéo il est dit dans l'ordre :
- Enter settings menu and reset default settings
- Enter settings menu and format the memory card
Dans le texte, il est dit dans l'ordre inversé !
Je ne savais pas si l'ordre était important mais j'ai fait comme indiqué dans la vidéo.
Faire la mise à jour du firmware est sensible. Alors j'aimerais bien que les explications soient correctement faites.
Edit :
En regardant la vidéo j'ai compris que "Carte complètement" est la mauvaise traduction de "Card Full"
niko:
Good evening.
I am glad you did firmware update. If now there is still "card error" message, then it might because faulty. Not sure if is due to different Fat32-exFat back and forth formatting or something else. I have sold 100s of those memory cards and use myself for nearly a year with no issues. But even good product may have some sort of fault. No worries here, I am going to exchange for new one. E-mail sent. Please check.
Navigation
[#] Page suivante
[*] Page précédente
Sortir du mode mobile